Outsourcing IT – Jakie są w nim korzyści dla klienta?

Na początku 2013 roku w branży outsourcingowej zatrudnionych było ponad 70 tysięcy osób, a wartość rynku wyceniono na 2-3 mld USD. Liczby te świadczą o tym, iż outsourcing nie jest już raczkującą gałęzią gospodarki a poważnym biznesem zatrudniającym prawdziwą armię specjalistów.

Jak wskazują specjaliści, ostatnie lata szczególnie sprzyjały branży outsourcingowej, która systematycznie zwiększała się wraz z zapotrzebowaniem na usługi z tej dziedziny. Te natomiast wychodzą naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców kreując korzyści na wielu polach.

Statystyki pokazują, że największą popularnością cieszy się outsourcing księgowości, z którego korzysta bagatela 46,9 proc. firm. Tuż za nim plasuje się outsourcing IT – takich usług używa 20,4 proc. Co jest odzwierciedleniem faktu, iż kadry techniczne są dziś dobrem pożądanym. Kolejne miejsca w rankingu należą do outsourcingu usług logistycznych, transportowych i kurierskich. Przełomowy dla omawianego sektora gospodarki był rok 2009. To właśnie wówczas, gdy rozpoczynający się kryzys ekonomiczny poważnie nadwyrężył budżety wielu firm zaczęto poważnie spoglądać na oferty firm outsourcingowych. Okazało się, że dzięki ich usługom można wiele zyskać. Przede wszystkim pieniądze, czas, bezpieczeństwo i komfort pracy.

Prowadzenie firmy wiąże się z licznymi kosztami, których niedopilnowanie może nieść za sobą poważne konsekwencje chociażby ze strony urzędów. Mowa tutaj między innymi o terminowym odprowadzaniu składek ZUS, kosztach infrastrukturalnych, organizacyjnych, rozliczaniu urlopów, składek zdrowotnych czy chociażby firmowych telefonów. Działając wespół z firmami outsourcingowymi przedsiębiorca zrzuca z siebie odpowiedzialność za tego typu działania. Stąd też oszczędności związane z prowadzeniem księgowości lub procesów rekrutacyjnych, a co się z tym wiąże, również i bezpieczeństwo prowadzenia własnego biznesu. Część wspomnianej wcześniej odpowiedzialności za niedopilnowanie płatności spada na firmę outsourcingową.

Mając partnera, który zajmuje się z jednej strony profesjonalną rekrutacją IT , a z drugiej całkowitą obsługą kadrowo-płacową pracowników, zyskujemy z pewnością czas, który w normalnych warunkach musielibyśmy poświęcić na tę część pracy. Ewentualnym wyjściem mogłoby być zatrudnienie kogoś lecz to ponownie wiązałoby się z dodatkowymi kosztami. Często, szczególnie w sektorze IT, znalezienie odpowiedniego specjalisty lub grupy specjalistów graniczy z cudem toteż proces rekrutacyjny trwa bardzo długo. Odpowiedzią na to jest outsourcing – profesjonalne agencje rekrutacyjne dostarczą nam, w krótkim czasie potrzebną nam ilość pracowników, których kwalifikacje odpowiadać będą naszym potrzebom. Chodzi o osoby, które nie będą wymagały dodatkowych szkoleń co pozwoli przedsiębiorcy zaoszczędzić czas, pieniądze i uzyskać komfort pracy z osobami kompetentnymi.

źródło

HR News

 

Skontaktuj się z nami

TEAM CONNECT Sp. z o.o.

ul. Wołodyjowskiego 58, 02-724 Warszawa

+48 22 89 00 100

sales@teamconnect.pl

Next